Gebruik deze kennisbronnen en ontdek next level ICT marketing.
Next level ICT marketing
Voor een optimale marketingstrategie en wie je daarbij kan helpen
Wat meer dan 15 jaar succesvol was, werkt niet meer. Lead generation is demand generation geworden. Schieten met hagel is nu account based marketing. AI domineert B2B marketing. En nog veel meer …
Wie nu nog niet ziet dat next level marketing noodzakelijk is, is straks te laat. Ontdek daarom de ontwikkelingen, nieuwe kansen en de betere, toekomstgerichte aanpak. Wij wijzen je graag de weg.
De ontwikkelingen gaan razendsnel;
de keuze is meedoen of afhaken.
Daarom next level marketing!
B2B marketing verandert razendsnel. Wat jarenlang uitstekend werkte voor het genereren van leads, levert nauwelijks nog resultaat op. In een business met grote projectenwaarden en lange salestrajecten vereist je marketing een nieuwe benadering: next level marketing. We beschrijven het in ons gratis boek ‘ICT leadgeneratie 3.0’ en hieronder in het kort.
- Potentiële klanten hebben de regie – Zij willen niet langer lastiggevallen worden met standaardcontent. Zij willen zélf ontdekken, vergelijken en beslissen. Zij oriënteren zich zelfstandig en nemen pas contact op (met bedrijven die zij kennen!) en wanneer zij daar klaar voor zijn.
Leadgeneratie is demand generation geworden – Next level marketing is gericht op aantrekken. Demand generation zorgt voor interesse en vertrouwen bij potentiële klanten, nog vóórdat zij een koopintentie hebben. Je richt je daarom niet meer op contactgegevens om je verhaal te kunnen opdringen, maar bouwt aan merkvoorkeur en autoriteit. Je zoekt geen leads meer, zij melden zich!
Top of mind worden is cruciaal – Bij 80% van je potentiële klanten wordt aan de vergadertafel al een shortlist opgesteld waaruit de uiteindelijke keuze gemaakt gaat worden. Top of mind blijven is belangrijker dan ooit. Zorg dat je aanwezig bent waar je doelgroep komt. Dan weten potentiële klanten je te vinden als je nodig bent. En sta je op de shortlist als de beslissingen worden genomen.
Geen kliks maar impact – Traditionele SEO en zoekverkeer zijn minder belangrijk. Kliks, pageviews en traffic zeggen nog maar weinig over het succes van je campagnes. Verbanden tussen campagnes en het resultaat zijn steeds lastiger te leggen, omdat steeds meer bronnen, media en methoden van invloed zijn. Next level marketing bestaat daarom uit de juiste dingen doen en geduld hebben voor het resultaat daarvan.
Focus op je doelgroep – Met een overzichtelijke doelgroep is schieten met hagel zinloos. Gericht en specifiek communiceren met de juiste beslissers binnen geselecteerde organisaties levert je veel meer op. Account based marketing (ABM) maakt je marketing enorm veel effectiever en efficiënter.
Meer kennis van je doelgroep – Data speelt een steeds grotere rol. Next level marketing is daarom niet meer gebaseerd op aannames en je onderbuik, maar op gedragsdata, intent-signalen en realtime inzichten. Je kan doelgroepen steeds gerichter voorzien van informatie over oplossingen voor problemen waarvan zij zich nog niet eens bewust waren.
Grote invloed van AI – AI heeft marketing compleet veranderd. Dagelijks komen daar nieuwe mogelijkheden bij. AI maakt je marketing relevanter, persoonlijker en efficiënter. Generatieve AI tools helpen je bij strategie, planning en analyse. Maar ook bij copywriting, storytelling en beeldproducties. Next level marketing kan niet zonder AI. Het maakt je organisatie sneller, wendbaarder en krachtiger t.o.v. je concurrent.
Alleen kwaliteitscontent telt nog – Content maken is supereenvoudig. Dat merken we: het leidt tot een lawine aan onzin, waarbij iedereen schreeuwt, maar steeds minder geluisterd wordt. Content maken die je doelgroep wel bereikt, wordt daarom steeds moelijker. Next level marketing is gebaseerd op kwaliteitscontent die je bovendien zó maakt dat deze eenvoudig gebruikt kan worden voor verschillende kanalen.
Voor veel marketeers gaat het te snel – De ontwikkelingen van B2B marketing gaan sneller dan veel online marketeers kunnen bijhouden. Ook bij de bureaus. Velen blijven hangen in traditionele marketingstrategieën, leadgeneratiemethoden, SEO tactieken, social media activiteiten en contentproducties. Serieuze vooruitgang bereik je met bureaus die zelf ook voorop lopen. Wij brengen je graag met ze in contact.
Zo kunnen wij je helpen
- Gebruik deze marketingkennis en verdiep je in next level ICT marketing.
- Vraag ons welke bureaus julllie kunnen helpen.
- Bekijk onze ICT marketingservices en benut onze ICT media.
Ontdek
Onze ICT media
ICT marketingservices
Laat je inspireren door
Leadgeneratie 3.0 (gratis e-boek)
Marketing check
Actuele marketingkennis.