Waarom oude leadgeneratiemethoden niet meer werken.
ICT leadgeneratie 3.0
De nieuwe aanpak voor je marketing en sales
Het genereren of kopen van kansrijke ICT leads was jarenlang geen enkel probleem. Maar de tijden zijn veranderd.
Lees over de oorzaken, oplossingen en de nieuwe aanpak in ‘ICT leadgeneratie 3.0’. Je kan dit e-boek hier gratis downloaden.
Wat iedere ICT marketeer moet weten
over leadgeneratie en marketing
Download gratis
Als oude leadgeneratiemethoden niet meer werken en aankooprocessen zijn veranderd, zit er maar één ding op: je aanpassen op de nieuwe situatie! Over waarom dat nodig is en hoe je dat het best doet, gaat ‘ICT leadgeneratie 3.0’. Je kan het hier downloaden.

Oude methoden werken niet meer
Meer dan 15 jaar lang draaide het bij de marketing van ICT bedrijven om zoveel mogelijk leads, marketingfunnels, marketing automation en intensieve opvolging. Met Google als belangrijkste doorgeefluik. Inmiddels merken bedrijven dat de kwaliteit van hun leads afneemt, dat je de meest interessante projecten niet meer via oude methoden leert kennen en dat opvolging en bereikbaarheid van leads lastiger zijn dan ooit. Ook is de rol van Google volledig veranderd en kan je website misschien nog wel goed gevonden worden, maar wordt er steeds minder geklikt.
Leads willen het stuur zelf in handen
Leads voor ICT projecten hebben door de nieuwe rol van Google, ChatGPT en andere AI tools betere manieren gevonden om aan informatie te komen. Zij maken zich niet meer zomaar bekend, vragen geen whitepaper meer aan, zoeken gerichter, willen niet dat hun project in de markt bekend wordt en willen al helemaal niet meer door je gebeld worden. Ook oriënteren leads zich bij voorkeur anoniem en streven zij naar volledige regie over de informatie-uitwisseling en contactmomenten met leveranciers. Bovendien zijn de oriëntatie- en aankoopprocessen in de ICT markt enorm veranderd.
